Stadların ışıklandırılmasının ardından Türkiye'de büyük takımların maçları genel itibariyle gece oynanmaya başlamıştır. Gece maçlarının ne kadar gerekli olduğunu düşünmeden yapılan bu uygulamanın altında televizyoncuların gelirleri olduğunu düşünüyorum. Örneğin saat 19.00'da başlayacak bir Fenebahçe için saat 13.00'ten itibaren stadyumdaki muhabire bağlantılar başlıyor. Maç saatine doğru konuklarla maç öncesi yorumlar. Bu yayınlar arasında alınan reklam gelirinin çok yüklü miktarlar olduğunu düşünüyorum. Saat21.00'da maç bitiminden itibaren ise kim nasıl oynadı hakem hangi pozisyonda ne karar verdi...vb hengamesi. Bu arada da bir dolu reklam parası.
Diğer senaryoya göz attığımızda, saat 16.00'da başlayan maçta da maç öncesi yayınların saat 13.00'dan önce başlamaz çünkü insanımız hafta sonu geç kalkıp ailesiyle birlite uzun kahvaltı yapmaya bayılır. Bu bakımdan maç öncesi gelirler azalması beklenir. Bunun yanında maç sonunda (18.00) başlayan yorumların ise yoğunluğunu belirli bir süre sonra yine azalması beklenebilir.
Bu konuda en bariz örnek 2003 Eylül ayındaki Olimpiyat Stadında oynanan Galatasaray-Fenerbahçe (2-2) maçında yaşanmıştı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder